påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 13. marts 2016

Lidt af hvert.

Da Jeg var på Skals håndarbejds højskole var jeg også
en tur inde i Viborg hvor jeg besøgte en af byens garn forretninger
Mathilde.
Hun forhandler bla Hjelholts garn, og jeg har forelsket mig i en model
fra deres sidste kollektion en poncho trøje  som jeg håbede at kunne købe
hos hende og det lykkedes heldigvis.


Garnet er deres forholdsvis nye Merinould og det ser 
sådan ud


jeg glæder mig til at få det på pindende
og se hvordan det bliver efter vask


Hjelholt har også lanceret endnu et garn nemlig 
1 trådet og 2 trådet Mohair, og jeg kom 
lige til at købe den 1 trådet også

I torsdags var jeg på garn tur til Århus med strikke
veninderne og vi besøgte bla Tøndering strik


Der købte jeg så den 2 trådet Mohair fra Hjelholt og 
vupti så havde jeg garn til denne kjole


Den er fra et tillæg til Hendes verden og er 
designet af Ellen Holm.
Garnet ser sådan her ud


Modellen er strikket med to forskellige garn tykkelser og 
det giver striber på en meget charmerende måde, det kan 
måske være svært at se på billedet.

Både Merino ulden og Mohair garnerne findes 
foreløbig kun i natur farver. Og hvis du tænker
at det er meget gråt, så ja jeg er inde i en grå periode
Men derfor kan man jo godt slippe kreativiteten løs


hav en rigtig dejlig dag derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar