påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 13. november 2016

Sommerbluse

Med hulmønster er et Design af Ellen Holm
Og hun er en af mine yndlings Designere fordi
hun ofte designer så man strikker oppe fra og ned.

Jeg var på Husflids messe i Viborg hvor jeg mødte
Ellen Live og så nogle af hendes designs strikket op
og der var bla. denne model.
Jeg er dybt forelsket i det lille hulmønster som er på
denne model

Jeg valgte og prøve Drops Baby Merino til denne model
jeg har strikket i det før og fik den grimme overraskelse at
modellen blev 20 cm længere i vask og var derfor ubrugelig.
men jeg tænkte at jeg med det i mente strikkede efter det
så at modellen fik tunika længde.


Det lykkedes meget godt og jeg strikkede ærmerne 
noget kortere og de kom til at passe fint. på den oprindelige
model er der korte ærmer, men jeg går aldrig i strik med 
korte ærmer og har som man kan se strikket dem lange.


I den oprindelige opskrift er moddelen strikket på
p 3mm men jeg måtte strikke på p 3.5mm for
at matche strikke fastheden og det tror jeg klart skyldes
mit garn valg. oprindelig er modellen strikket i Geilsk
tynd uld.


Efter jeg tog tunikaen ud af vaskemaskinen
efter at have slynget den godt og længe passede
jeg på ikke at strække den og ligge den forsigtigt
på gulvet og nænsomt trække den i facon, så
den blev som jeg gerne ville og det lykkedes meget
godt.


Jeg har taget ud på en anden måde en i den  oprindelige
opskrift og det er lykkedes fint synes jeg selv.


Jeg har også valgt at strikke en kant i halsen
det synes jeg giver det pæneste resultat.

Hav en rigtig dejlig dag derude
og husk at slippe kreativiteten løs 



  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar