påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 2. juni 2013

Shape opskrift

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at skrive opskriften ned på det sjal jeg lavede sidste sommer
Og jeg valgte at kalde det Shape fordi det sidder godt på skuldrene, og dermed er behagelig at gå med.









Opskrift på Sjal strikket i to forskellige farver Kauni Effekt garn

Du skal bruge 2 x 150 gram Kauni effekt garn i to forskellige farver, eller  som starter forskelligt i farve skiftene. pinde nr. 3mm eller 3.5mm

1. Strik altid de 2 første og de 2 sidste masker ret på både ret og vrang side

2. Udtagning.
strik i første del af masken og derefter i bagerste del af masken.

3. Begyndelse
slå 5 masker op på pind
strik 1 maske ret tag 1 maske ud.
strik ret til 2. sidste maske og tag 1 maske ud = 7 masker

vrang side strik 1 maske ret og tag 1 maske ud
strik vrang til 2. sidste maske
tag en maske ud og strik sidste maske ret = 9 masker

4. mærke placering
ret side. strik 1maske ret tag en maske ud
strik gladt til første maske før midter maske
tag en maske ud plaser mærke
strik midter maske ret (på alle pinde)
plaser mærke. tag en maske ud
strik gladt til 2. sidste maske
tag 1 maske ud og strik sidste maske ret.

5. Udtagninger overblik
Ret siden tages 4 masker ud
1 på 2. ret maske
1 på 1 maske før midter maske
1 på 1. maske efter midter maske
1 på 2 sidste maske

På vrang siden
 tages der ud på
den 2 ret maske i begyndelsen af sjalet
den 2. sidste ret maske i slutningen af sjalet

forsæt på denne måde til du ikke har mere garn
strik en valg fri kant på sjalet
hækel eventuelt en række fastmasker langs sjalets kant
og få en pæn afslutning på sjalet.

Rigtig god fornøjelse
jeg har gjort mig umage med opskriften, men jeg er ikke proffesionel, er der derfor noget som du er i tvivl om så send mig en mail.
De bedste sommer hilsner MIKAUNIKA
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar