påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 8. september 2013

MIKAUNIKA Rille Strik Trøje

Jeg har strikket en Rille trøje med inspiration fra Skappel Genseren.
jeg købte opskriften for 50 kr men måtte selv regne det meste ud, ja så kunne jeg ligeså godt lave en opskrift selv
Trøjen kom til at se sådan ud

 
 
Den er strikket med to tråde
en tråd højlands uld med løbelængde på 550 m pr 100g fra www.garnudsalg.dk
i farven klokkeblomst, og en Mohair der løber
550 m pr 100g




Jeg har lige fået navne mærker hjem så for at blive helt perfekt skulle det jo syes på

 
Jeg har hæklet en fastmaske kant i halsen, for
så  ser den færdig ud
 
 
jeg har strikket masker op til ærmer, fordi jeg synes det giver et meget
pænere resultat end med påsyede ærmer.
 
 
Og så er den selvfølgelig lidt længere bag på end foran,
det er jo den trend som skappel genseren skabte.
 
Hvis du kan lide trøjen kan opskriften findes på
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar