påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 8. januar 2017

Sommer Let

Af Ellen Larsen er endelig blevet færdig og
jeg har lavet den i Sandnes garn.




nærmere bestemt Mini Duett som er et lækkert 
bomuld uld garn i en behagelig tykkelse og en god
løbelænge men desværre har Sandnes ladet den udgå 
af deres sortiment.


jeg har valgt at lave lidt længere ærmer på
blusen end originalen som har korte ærmer
for jeg går ikke i strik med korte ærmer.


Jeg holder virkelig meget af netop denne
garn kvalitet for den bliver ualmindelig lækker
efter vask.


Modellen er ret sjov at strikke for der
sker hele tiden noget så du kan ikke bare
strikke deudaf du skal holde opmærksomhedden 
specielt i starten.


Ærmerne er strikket i vrang en lille detalje
som jeg synes klæder blusen virkelig godt.


Blusen er strikket oppe fra og ned hvilket jeg virkelig
godt kan lide og det er et af Ellen Larsens kende mærker


Jeg har valgt at strikke rille mønster også
på ryggen. Jeg synes at det ville give noget godt
til blusen.


Noget af det der gør Ellen Larsens Design
til smukke er at hun ofte tilføjer en mønster 
bord ned midt foran og det har jeg i den grad 
ladet mig inspirere af. Så skulle du få lyst til
at se nærmere på hendes Design kan du finde
Hende på Ravelry og hun har også en Fc gruppe
som du kan blive medlem af.

Hav en fantastisk dag derude
Husk at slippe kreativiteten løs
det er så sundt for sjælen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar