påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 19. april 2015

En uge

På Skals Håndarbejdshøjskole er forbi, men jeg er fyldt op af inspiration,
og gode minder.

 
Skolen har endelig fået et flot skilt med deres navn på et absolut must have.
Jeg var på kursus ved Helga Isager først og fremmest, for nogle dage inden
vi skulle afsted ja så fik jeg et brev om at kurset var lavet om og vi var blevet 20
kursister i stedet for 12, og de havde sat en ekstra lære på, jeg valgte at se positivt
på det og tage det som en oplevelse.
og det blev en god oplevelse. Den anden lære er islænding og hedder Helga Johna.

Vi ankom søndag kl. 17.00 og fik udelt vores værelser, efter det var der aftensmad og senere
var der inspiration ved lærerne, hvor vi strikkede vores første strikke prøve, som skulle blive
en af mange.
ugen gik med at strikke prøver, og beregne modeller på flere forskellige måder.
en med tilsat ærme, en med raglan ærme og til sidst med rundt bærestykke.

 
 
sådan så mit eneværelse ud denne gang, ganske enkelt,
og spartansk, på  skolen er maden rent luksus, den er virkelig god
også for en vegetar, som mig.
 

 
Her er Helga Isager i gang med at undervise
 
 
 
Vores anden lære er Helga Johna
 
 
Vi var på udflugt til Blichermuseet hvor vi så en udstilling
med korssting på stramaj
 
 
 
sådan ser museet ud udefra.
 
 
 
bagefter besøgte vi en rund Kirke i udkanten af Viborg
Hvor der var broderet et meget  flot Hærvejs vægtæppe
 
 
 
 
om eftermiddagen arbejdede vi i værkstedet
hvor vil lavede prøver og øvede teknikker.
 
Vi havde også besøg af TV MidtVest
til min store fortrydelse  måtte jeg erkende
at jeg var kommet i fjernsynet, dog ikke med fokus på
mig heldigvis.
 
en af dagene var der foredrag med Anette Danielsen,
til vores udelte begejstring, hun fortalte om sine kommende
projekter, og viste hendes sidste nye modeller.
 
 
 
 
foto fra vores værksted.
fortsættelse følger.
 
Hav det rigtig dejlig derude. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar