påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

mandag den 20. april 2015

Højskole Fortsat

Her kommer så nogle af de strikke prøver jeg lavede, og mine model beregninger.

 
den første model beregning, er en model med tilsat ærme
beregnet ud fra den første strikke prøve vi lavede den
første aften.
 
 
denne strikke prøve ser sådan ud på forsiden
 
 
Her er den samme prøve set fra den anden
side, det er en vævestrik teknik.
 
 
her er det en vende strik prøve, alle mine prøver er
strikket i Kauni Garn, da det er det garn jeg vil strikke
mine designs i.
 
 
Her er det vævestrik teknikken Hulkrus som er
lavet, det var det aller første mønster jeg forelskede mig i
da jeg begyndte og strikke.
Vi strikkede mange flere prøver af forskellig art,
vi havde også undervisning i montering, noget jeg var rigtig glad for,
for det var ikke lige min stærke side, så helt nye muligheder
står åbne for mig.
 
Det er den første prøve som jeg har strikket,
til mit raglan design og jeg fik skrevet en opskrift,
ud fra en model beregning.
 
 
Det er den 2. prøve jeg strikkede til mit andet
design med rundt bærestykke, den er jeg ret
spændt på om kommer til at fungere.
der brugte vi de samme mål som til
Raglan trøjen.
 
 
på museet købte jeg dette nøgle garn, det er et
Svensk garn og det er super lækkert, men det er også
ret dyrt, synes jeg 180 kr for 100g
 
 
Tirsdag eftermiddag, kunne vi bestille garn fra Isager i
Tversted med 10 % rabat, og jeg besluttede at bestille
Modelen Honny i original farverne, nogen farver
jeg ellers aldrig bruger, så jeg er virkelig udfordret
på farverne, og jeg er stadigvæk forelsket i mønsteret.
Helga har jo bare vendt vrangen ud på sin model,
det har jeg ikke tænkt mig at gøre.
 
 
Her er så garnet, som jeg skal strikke af, jeg ved ikke hvor gode
farverne er på billedet, jeg tror det skal ses i virkelig heden.
Jeg har fået meget mere inspiration en dette, som
jeg håber at kunne realisere hen af vejen, jeg elsker det,
det er lidt som at få en ordentlig saltvands indsprøjtning,
som man kan leve på et godt stykke tid.
 
Hav det rigtig godt derude.
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hvor har I været grundige. Så flotte prøver og målskitser :)

    SvarSlet
  2. Hej Monica. Det lyder til at have været et godt kursus, det må også være dejlig med tid til fordybelse. Har lige set dig i programmet kludetæppet, så nu er du også " moviestar" �� Iøvrigt et rigtigt godt program og jeg får helt vildt lyst til at komme til Skals�� Marlene

    SvarSlet