påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 19. februar 2012

Bog nyt eller måske kender du den i forvejen

jeg har været en af dem der synes at det var ærgeligt at Vivian Høxbros bog om skyggestrik var udsolgt fra forlaget, men så skete det fantastiske at den blev genudgivet, og rigtig lykkelig var jeg for det betød at jeg kunne eje et eksemplar, og som tænkt så gjort og jeg har føjet den til mit strikke biblotek, og der er ikke ændret særlig meget ved den.
og her er den så


Og her kommer lidt fra bogens indre




jeg er blevet færtig med min tunika som jeg præsenterede i sidste uge, og den passer perfekt,
Jeg har strikket den på et 1/2 nummer mindre pinde end der står i opskriften, den flerfarvede tunika som der også er billede af i sidste uge var lidt for stor og jeg vovede pelsen og vaskede den på 30 grader i vaskemaskinen, den blev lige nettop den størelse jeg havde håbet på og nu passer den perfekt, tak for det gode råd derude i blog land.


Og i denne uge har det jo været vinter ferie og jeg har ikke været til nogle af de ting jeg går til, men jeg har til gengæld fået lavet nogle af de ting, som jeg ellers ikke har nået til hverdag, så det er jo dejligt, og jeg er næsten færtig med en trøje, modellen ser sådan her ud


Garnet jeg strikker i ser sådan her ud og er kid silk fra drops og højlands uld fra www.garnudsalg.dk  en af mine favorit garn butikker

garnet var altsammen noget fra lager og mohairen skulle være brugt til noget andet, men efter moden overvejelse ja så blev det denne trøje som forøvrigt er fra familie jonalen

Farven er æble grøn




Ingen kommentarer:

Send en kommentar