påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

søndag den 5. februar 2012

Nyt Nyt Nyt

Hejsa rigtig god søndag til jer, ja det er rigtig blevet vinter i lille danmark, med hård frost og det hele
jeg er kommet i tanke om at jeg vil strikke mig en tunika mere, den er ikke det mest spændende at lave for det er bare retstrik på rundpind hele vejen, men jer der læser min blog vil efter hånden vide at jeg godt kan lide tv strik, og så har jeg købt noget lækkert Tweed garn fra www.garnudsalg.dk  som er idielt til projektet.
Min første tunika ser sådan ud

Den jeg er ved at strikke er i dette Tweed Garn i lys indigo blå


Farve er ikke helt som den er i virkligheden


På dette billede kan man bedre se farven.
Det nye strikke margasin er kommet , og der er månedens designer Sys Fredens, hun har nogle søde og ret lige til projekter med i bladet.




Jeg har forelsket mig i sock yarn
og har lige opdaget Schoppel wolle
fra Tyskland med mærket Zauberball
Jeg synes nøglerne er som små juveler og jeg kunne godt finde på
at have dem liggende fremme til fri beskuelse i en skål som pynt
jeg kan næsten ikke nænne at bruge dem, men på den anden side,
er jeg så spændt på at komme igang med at strikke,
så det er en ret blandet følelse.






Ja jeg ved ikke med dig men jeg er dybt forelsket.
vi læses ved om en uges tid
De bedste vinter hilsner
MIKAUNIKA
Monicakrista



2 kommentarer:

  1. Hej Monicakrista.
    Hjertelig velkommen til min blog. Dejligt med nye læsere. Du har en skøn blog her. Jeg er vild med din tunika i mange farver. Den er meget smuk. Er det kunstgarn fra Hjertegarn den er strikket i? Hvor er opskriften fra? Jeg kan også godt lide dit halsrør i mange farver, har du selv designet det?

    SvarSlet
  2. Hejsa
    jeg har selv designet mit halsrør og man kan finde opskriften på www.mikaunika.dk under let strik, og min tunika er strikket i farveskifte garn fra hjelholts uld spinneri og opskriften stammer fra samme i en meget modificeret udgave, jeg tror nok at jeg købte den på www.netgarn.dk

    SvarSlet