påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

lørdag den 21. november 2015

En spinde Drøm

er gået i opfyldelse.
I sommer købte jeg en Rok nærmere bestemt
først i juli 2015. jeg havde længe gået og spekuleret
over at jeg godt kunne tænke mig at spinde mit
eget garn, og så pludselig var rokken der og jeg
måtte slå til, jeg købte en Asford traditional  af
en dame fra nord jylland på gul og gratis.
hun lovede mig at den spandt helt perfekt.

jeg skulle have været på spinde kursus hos
Birthe P i Ry i September men kurset blev aflyst
pga. manglende tilmelding, og så var gode råd jo dyre.
Men jeg gik selv igang, og jeg fandt en rigtig god lære
på You Tube hun hedder Bloming knitter, hun er en
rigtig god underviser. og jeg har så øvet mig et stykke tid
og igår skete så miraklet Jeg spandt mit første garn og det
er bare vildt fedt.

Jeg begyndte med at købe nogle bøger Hos Skytten Danmark


For at finde ud af hvordan min Rok Fungerede.



for at lære lidt om hvordan man spinder og
lidt om hvordan man laver garn ud af det spundende 

Jeg købte lidt flere bøger som jeg ikke har kikket så
meget i endnu.





Jeg har også fået købt fiber ind, men jeg skal øve mig en del
mere før jeg begynder på mit smukke fiber i dejlige farver.



De her to fiber hjul har jeg købt hos Uldtrolden
Jeg købte også noget øve fiber som er islandsk uld
i farven lysegrå og noget newzealandsk uld i natur farvet.
det er ikke så dyrt som det hånd farvet.


dette har jeg købt hos Birthe P med GarnGalleriet i
Ry. Jeg var så heldig at opsnappe på Ig at dette var blevet lagt på
hendes shop. Men det vare et stykke tid inden jeg bliver dygtig nok
til at spinde af det.


Her kommer så det famøse et trådet garn som jeg har 
spundet, og nej det ser ikke ud af noget særligt, men 
for mig er det en drøm som er gået i opfyldelse og 
en milepæl der er nået efter 3 ugers intens øvelse.


Hav en fantastisk weekend og nyd det gode vejer,
så længe det vare. Og husk slip kreativiteten løs.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar