påpinden.dk

PaaPinden.dk - strikkehjælp til strikkeglade kvinder ...og mænd

lørdag den 7. november 2015

Mine første

Mønster strikkede Vanter er færdige
de er fra bogen her


Jeg har strikket Heksas godterivotter 
det var egentlig ikke dem jeg ville strikke først,
men det var umiddelbart dem der passede i størrelsen.

og farvarne drillede også i første forsøg. Jeg havde
valgt mit super lækre Svenske farveskifte garn til 
mønster farve,og en mellemgrå til bund farve, men
farverne forsvant og døde i den grå farve, så det var 
om igen. så valgte jeg en rigtig stærk pink og det virkede
som det skulle.


Jeg var meget spændt på hvordan det ville gå med
mønster strik på strømpe pinde men det  viste sig
at være rimelig uproblematisk , der efter kommer
så mønster strikkenning på tommel fingeren,
det var lidt svære men jeg kom hurtigt efter det.



nu mangler de bare at blive hæftet og vasket så
garnet kan falde rigtigt på plads og folde sig ud.

Jeg synes det er rigtig spændende, at strikke
mønsterstrikkede vanter for der
sker hele tiden noget. det kunne jeg godt
blive afhængig af

Jeg har også lige modtaget en fantastisk bog
faktisk lige igår den hedder Leg med tradisjoner 
og er fra Kristin Wiola Ødegård


Jeg kan kun anbefale den hvis man kan lide mønster strik,
hendes efterhånden berømte Wiola trøje er i bogen i
flere forskellige udgaver.

Hav en rigtig god og fantastisk dag der ude.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar